Makanan Yang Menarik Di Sarawak


3 Makanan Yang Terbaik Di Sarawak

1. Salleh Corner

Image via homestayhaziiq.blogspot.com
Image via flickr.com
Terletak di  kawasan Perumahan Astana Kampung Tunku, Jalan Istana Kuchong. Apa yang special di kedai Salleh Corner ni? Kedai ni menu special dieorang adalah tomyam udang galah dan kerabu sotong dan terbaru ni disebabkan sekarang di Sarawak musim terubuk, so menu special extra adalah telur terubuk yang gila kaw. Salleh corner ni juga menyediakan menu-menu seafood dan yang pastinya muslim seafood. So extra pilihan untuk warga kuching kalau nak dinner seafood. Jom ke salleh corner.

2. Kedondong Cafe
Image via luarteko.blogspot.my
Terletak  bersebelahan Klinik Abd Rahman yang  menghidangkan mee dan yang istimewanya adalah Mee Apek dan Nasi Goreng Beracun. Yang bestnyer Mee Udang ni disajikan dengan udang galah sepit biru, memang rekomen sangat tu.

3.Mom's Laksa Kuching

Image via themakanpost.blogspot.com
Ok. Kepada korang yang pencintan laksa sarawak atau nak mencuba laksa sarawak. Korang boleh lah pergi ke restaurant Mom's Laksa. The best laksa in town. Aku ni peminat tegar laksa sarawak. Jadi aku recommend ngan korang cuba makan laksa sarawak dekat Mom's Laksa. Harganya berbaloi dan ikut which menu korang order. biasa, luarbiasa mahupun speical. Special selalunya buh letak udang je kot. 

Comments

Popular posts from this blog

Aktiviti Yang Menarik Di Sarawak